Wednesday, June 30, 2010

MBFPC Zon Selatan

Salam pagi rabu semua..

Alhamdulilah, ummi dan orang-orang kesayangan ummi masih lagi diberikan kesempatan untuk bernafas di bumi ALLAH ini..

Pagi ini, ummi ke pejabat seperti biasa..sibuk kah dengan kerja-kerja..? Tidak pun, kelas bermula minggu hadapan dan sepenuhnya ummi akan mengajar di bandar. Ummi sibuk menguruskan tentang MBFPC zon Selatan yang akan ummi sertai di Kak Long Chalet, Alai 2-4 Julai ni..Jumaat sampai Ahad..




Sebenarnya, semuanya sudah ummi 'settlekan' awal Jun hari itu.. Plan awalnya, ummi dan Harith akan pergi bersama adik ipar ummi cik Nor dan Darwisy serta kawan ummi cik Intan dan anaknya, Hayfa ummi akan letakkan dia di taska seprti biasa pada hari Jumaat dan Sabtu dan pada hari ahad, ayah terbaik di dunia akan menjaga Hayfa seorang diri di rumah..Oppss..boleh ke abang?..:-) 'unfortunately', di saat-saat akhir kedua-dua mereka tidak dapat join..huhuhu..ummi terkapai-kapai keseorangan mencari jalan penyelesaian, boleh ke ummi travel sendiri dengan Harith..? Hayfa, boleh ke ummi tinggalkan di taska hari sabtu..kesian dia seorang diri sahaja di sana tiada kawan-kawan..hari Ahad pulak, boleh ke ayah menjaga Hayfa dari pagi hingga ke lewat petang..?


Jadinya, ummi dan ayah menbuat sedikit perbincangan yang agak-agak serius manja..:-) Ayah akan menjadi pemandu kesayangan ummi dan permata hatiku pergi dan balik program..Abang, minta masuk pejabat lewat sedikit hari jumaat ya..sayang abang!!:-) Hayfa pula akan kami tempatkan di taska yang sememangnya disediakan di sebelah dewan seminar ummi dengan kadar bayaran RM20 sehari..Oklah tu ummi dan ayah rasa..Ummi pun taklah sentiasa terfikir-fikir tentang si kakak ni di sepanjang program sebabnya kakak ada di sebelah dewan ummi..Harith? sentiasa berada di sisi ummi sebabnya 'nursing baby' dibenarkan masuk sekali di dalam program. Barulah, ada 'feel' bila bercerita tentang susu ibu nanti..

Jadinya, semuanya sudah selesai..Ummi akan mengaut ilmu sebanyak mungkin dan ummi akan cuba kongsikan ilmu itu dengan ibu-ibu nanti..InsyaALLAH..doakan semuanya berjalan lancar ya..Abang, sokonganmu sangat sayang hargai!!


Ummi sangat sayangkan mereka..
Abang, Kakak dan Adik..


Tazkirah: Jika berkasih sayang kerana ALLAH, pastinya kasih sayang itu berada dalam rahmatNYA..InsyaALLAH..



0 comments: